آشنایی با یخچال های ویترینی

در گذشته اغلب فروشگاه ها از یخچال های ساده و یا یخچال های خوابیده برای نگه داری مواد فساد پذیر خود استفاده می کردند. گاهی نیز از یخچال های فریزری یک طرفه در فروشگاه های کوچک استفاده می شد که هم فضای زیادی را اشغال می کرد و هم جلوه ای زشت به فروشگاه می داد. امروزه با توجه به اینکه ظاهر فروشگاه های قدیمی تغییر کرده و این خود مشتریان هستند که اجناس مورد نیازشان را انتخاب می کنند، ظاهر یخچال های قدیمی نیز دستخوش تغییر شده و انواع یخچال ویترینی جایگزین یخچال های قدیمی شده‌اند.

این یخچال ها که به صورت دو درب یا چند درب ساخته می شوند، جلوۀ زیبایی به فروشگاه می ‌دهند و این مزیت را نسبت به یخچال های قدیمی دارند که کاملاً در دسترس مشتریان قرار می گیرند. همچنین از این یخچال ها برای طراحی فروشگاهی نیز می توان استفاده کرد؛ زیرا نمای زیباتری به فروشگاه می بخشند و با در معرض نمایش گذاشتن محصولات در میزان فروش نیز تأثیر مثبت می‌ گذارند.

 

کاربرد یخچال ویترینی:

یخچال ویترینی در مکان های مختلفی از جمله فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، رستوران ها، کافه ها، هتل ها، بیمارستان ها و ادارات استفاده می شود. یخچال ویترینی برای نگهداری و نمایش انواع مواد غذایی و نوشیدنی ها از جمله مواد غذایی منجمد، لبنیات، میوه و سبزیجات، نوشابه، آبمیوه و شیرینی استفاده می شود.

انواع یخچال های ویترینی

در طراحی بدنۀ این یخچال ها اغلب از ورقه های استینلس استیل استفاده شده و برای عایق بندی بهتر از پلی یورتان کمک گرفته می شود. یخچال های ویترینی برای کاربردهای متفاوت و در اندازه های مختلفی تولید می شوند.

یخچال ویترینی چیست ؟
یخچال ویترینی چیست ؟

 

از یخچال های ویترین بزرگ اغلب در فروشگاه های زنجیره ای استفاده شده و از یخچال های کوچک می توان در سوپر مارکت های کوچک، فست فودها و برای فضاهای کوچکتر استفاده کرد. همچنین در طراحی این یخچال ها، بسته به کارایی مورد نظر تعداد درب یخچال می تواند متفاوت باشد. به همین خاطر انواع طراحی های دو درب تا چهار درب برای فریزر های ویترینی انجام می گیرد.

انتخاب یخچال ویترین

اگر قصد خرید یخچال ویترینی دارید، قبل از هرچیز باید نکته های زیادی را در نظر بگیرید. برای مثال لازم است بدانید که هدفتان از خرید یخچال ویترین چیست. برای نگه داری چه محصولی قصد دارید از آن استفاده کنید. نکتۀ دوم، اندازۀ یخچال است. طبیعتاً هر چقدر فضای یخچال بزرگتر باشد، ظرفیت آن بیشتر بوده و البته قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. به همین خاطر لازم است ببینید که به چه یخچالی و با چه ظرفیتی نیاز دارید.

 

همچنین قدرت یخچال موضوعی است که باید به آن دقت کنید. اگر برای نگه داری محصولات گوشتی قصد دارید از فریزر ویترینی استفاده کنید، نیاز به یخچالی با قدرت بالا دارید. ولی برای نگه داری محصولات پروتئینی شاید نیاز به قدرت سرماسازی بالایی نباشد. نوع کمپرسور یخچال و سیستم مدیریت دمای عملکرد آن نیز موضوعی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. کمپرسور این مدل از یخچال ها معمولاً در فضای پایین یخچال نصب می شوند، مگر در یخچال های پر قدرت که کمپرسور در بخش بالایی سوار می گردد. نوع سیستم مدیریت دمای عملکرد هم به این خاطر اهمیت دارد که روی میزان مصرف برق یخچال تأثیر مستقیم می گذارد.

 

ویژگی های یخچال ویترینی

  • ظرفیت: یخچال های ویترینی در ظرفیت های مختلفی عرضه می شوند. 
  • نوع درب: یخچال های ویترینی دارای انواع مختلف درب از جمله درب شیشه ای، درب استیل و درب ترکیبی شیشه و استیل هستند.
  • سیستم سرمایش: یخچال های ویترینی از سیستم های سرمایش مختلفی از جمله سیستم سرمایش مستقیم، سیستم سرمایش غیر مستقیم و سیستم سرمایش ترکیبی مستقیم و غیر مستقیم استفاده می کنند.
  • کنترل دما: یخچال های ویترینی به کنترل دمای مجهز هستند که به شما امکان می دهد تا دمای یخچال را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

 

مزایای استفاده از یخچال ویترینی:

  • نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ها: یخچال ویترینی مواد غذایی و نوشیدنی ها را برای مدت زمان طولانی تری تازه و با کیفیت نگه می دارد.
  • نمایش مواد غذایی و نوشیدنی ها: یخچال ویترینی امکان نمایش مواد غذایی و نوشیدنی ها را به مشتریان می دهد و این باعث می شود تا مشتریان بتوانند راحت تر مواد غذایی و نوشیدنی های مورد نیاز خود را انتخاب کنند.
  • جذابیت بصری: یخچال های ویترینی دارای طراحی زیبا و جذابی هستند و این باعث می شود تا به جذابیت بصری فروشگاه یا رستوران شما بیفزایند.
  • تنوع بالا: یخچال های ویترینی در انواع و ظرفیت های مختلفی عرضه می شوند. این تنوع بالا به شما امکان می دهد تا یخچال ویترینی را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

ویژگی های ویترین های یخچالی:

  • نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ها برای مدت زمان طولانی تر
  • نمایش مواد غذایی و نوشیدنی ها به مشتریان
  • افزایش جذابیت بصری فروشگاه یا رستوران
  • تنوع بالا
  • انواع مختلف ظرفیت
  • انواع مختلف درب
  • سیستم های سرمایش مختلف
  • کنترل دما
  • جنس بدنه مختلف
  • قابل استفاده در مکان های مختلف
  • مزایای مختلف

جمع بندی

یخچال ویترینی نوعی یخچال است که برای نگهداری و نمایش مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده می شود. یخچال های ویترینی معمولا در فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، رستوران ها، کافه ها و سایر اماکنی که نیاز به نگهداری و نمایش مواد غذایی و نوشیدنی ها دارند، استفاده می شوند.

امروزه در فضاهای متفاوت و برای کاربردهای متفاوت می توان از یخچال های ویترین استفاده کرد. قدرت عملکردی بیشتر، فضای در دسترس بزرگتر، طراحی زیباتر و راحتی استفاده از آن از جمله مزیت های یک فریزر ویترینی است.

کاسپین سرما در زمینه فروش یخچال های ویترینی در خدمت شماست.