یخچال خوابیده یا جزیره ای

یخچال خوابیده یا جزیره ای چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

یخچال های خوابیده را احتمالاً بارها و بارها در فروشگاه های مواد غذایی دیده اید. بیشتر سوپر مارکت ها، لبنیاتی ها، قصابی ها و فروشگاه های مواد پروتئینی از فریزر های خوابیده استفاده می کنند. این یخچال های صنعتی انواع گوناگونی داشته و ویژگی هایی دارند که اغلب فروشگاه های مواد غذایی از بین مدل های مختلف یخچال های فروشگاهی، دست به انتخاب آن ها می زنند. در این مقاله قصد داریم بیشتر با این مدل از یخچال ها که به آن یخچال جزیره ای نیز می گویند، آشنا شویم، ویژگی های آن ها را نام ببریم و ببینیم برای انتخاب یک یخچال خوابیده باید چه چیزهایی را در نظر گرفت.

 

 

<yoastmark class=

یخچال های خوابیده یا جزیره ای چیست؟

یخچال های خوابیده که به اسم یخچال های جزیره ای نیز شناخته می شوند، در اغلب فروشگاه های مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. این یخچال ها نسبت به فریزرهای خانگی دارای قدرت سردسازی بیشتری بوده و از موتورهای قوی تری بهره می برند. بیشترین استفادۀ از آنها جهت فریز کردن و منجمد ساختن مواد غذایی فاسد شدنی است. موادی مثل انواع گوشت، بستنی، مواد پروتئینی و … دیگر اینکه در ساخت این دستگاه از سیستم های سرمایشی چرخشی استفاده می شود. به طوری که سرما به صورت یکنواخت در یخچال پخش شده و دمای تمامی بخش ها یکسان است.

در بررسی فریزر های خوابیده به مسائل متعددی می توان دقت کرد. از ظرفیت یخچال گرفته تا قدرت موتور، همچنین کمپرسور یخچال نیز از مواردی است که باید در مقایسۀ این یخچالها به آن دقت کرد. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

 

کمپرسور یخچال های جزیره ای_یخچال خوابیده یا جزیره ای

عمل سردسازی در یخچال های خوابیده می تواند به دو صورت انجام بگیرد؛ در نوع اول، کمپرسور به صورت مستقیم در زیر یخچال نصب شده و یخچال دارای سیستم کاملی است. این نوع از فریزر های خوابیده معمولاً در فروشگاه های کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ که البته مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال، تعمیر این دسته از یخچالها ساده تر بوده و مصرف انرژی در آن ها نیز برای ظرفیت های پایین بهینه تر است. ولی نصب کمپرسور بر روی یخچال سبب بالا رفتن وزن یخچال شده همچنین بخشی از حجم آن را اشغال می کند.

 

دسته دوم که بیشتر در فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از کمپرسورهای مرکزی برای یخچال است. در این حالت کمپرسور از یخچال جدا بوده و در نتیجه ظرفیت آن افزایش یافته و وزنش نیز کمتر خواهد بود. این درحالی است که در صورت خرابی کمپرسور مرکزی، هزینه های تعمیرات بیشتر خواهد شد.

 

ظرفیت فریزر های خوابیده

ظرفیت یخچال های خوابیده نسبت به دیگر یخچال های صنعتی، مثل یخچال های ویترینی بیشتر است. به همین خاطر اغلب فروشگاه های کوچک از بین انواع یخچال های فروشگاهی، مدل های خوابیده را ترجیح می‌دهند. اگرچه این مدل از یخچالها جای بیشتری را اشغال می کنند. ظرفیت یخچال های جزیره ای با توجه به نیاز فروشگاه باید تعیین شود. نکته ای که در رابطه با ظرفیت وجود دارد، عمق یخچال است؛ که در مدل های متفاوت متغیر بوده و امکان های زیادی را برای خریداران ایجاد می کند.

 

قدرت موتور یخچال های خوابیده_یخچال خوابیده یا جزیره ای

در اغلب فروشگاه های مواد غذایی، از این مدل از فریزرها استفاده می شود. برای مثال در فروشگاه های مواد پروتئینی ممکن است برای نگهداری بسته‌ بندی های مرغ و گوشت از این یخچال ها استفاده شود. به همین خاطر دمای عملکرد یخچال های جزیره ای باید از حدود ده درجه سانتیگراد تا بیست درجه زیر صفر باشد. طوری که بتوان مواد فاسد شدنی را در آن فریز کرده و برای مدت بیشتری نگه داری نمود.

 

 

عایق بندی و بدنه فریزر های جزیره ای_یخچال خوابیده یا جزیره ای

از یخچال های خوابیده معمولاً به عنوان ویترین مغازه استفاده نمی شود. به همین خاطر در طراحی اغلب این یخچال ها بدنه یخچال از جنس استنلس استیل است. اگرچه ممکن است در برخی از مواقع، بخشی از بدنه به صورت شیشه های دو جداره باشد؛ که به زیبایی یخچال کمک می کند. همچنین مسئلۀ عایق بندی بدنه نیز حائز اهمیت است که در این دسته از یخچالها، معمولاً از عایق بندی پلی یورتان استفاده می شود. این عایق میزان هدررفت دما را به حداقل رسانده و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

 

 

<yoastmark class=

انتخاب یخچال فریزر خوابیده_یخچال خوابیده یا جزیره ای

اگر قصد دارید برای فروشگاه خود یخچال خوابیده تهیه کنید، لازم است قبل از انتخاب برخی چیزها را در نظر بگیرید. از جمله اینکه فضای فروشگاه را باید در تصمیم گیری خود لحاظ کنید، زیرا فریزر های خوابیده فضای زیادی از فروشگاه را اشغال می کنند. به همین خاطر لازم است تناسبی بین ظرفیت یخچال و همچنین محیط فروشگاه وجود داشته باشد. موضوع دیگر هدف استفاده از یخچال است. اگر قصد دارید از یخچال برای نگه داری موادی استفاده کنید که خیلی زود فاسد می شوند، باید یخچالی را برگزینید که قدرت سردکنندگی بیشتری داشته باشند. دیگر اینکه وزن این سری از فریزرها نسبت به یخچال های خانگی بیشتر است.

جمع بندی_یخچال خوابیده یا جزیره ای

امروزه در بسیاری از فروشگاه هایی که با مواد فسادپذیر سروکار دارند، از یخچال های جزیره ای استفاده می شود. این یخچال ها ظرفیت بالایی داشته و برای منجمد کردن انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. یخچال های خوابیده اغلب به صورت موتور سرخود طراحی می شوند. این موضوع هزینه های تعمیر و نگه داری یخچال را نیز کاهش می دهد. در انتخاب یخچال های خوابیده لازم است به مواردی مثل ظرفیت یخچال، فضای مورد نیاز برای نصب یخچال و قدرت سرما سازی آن دقت داشت.

کاسپین سرما همراه همیشگی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!